Mening van La Spezia in mountainbiken tour

Cinque Terre - Volastra Circular Tour

Afstand: 24 km

Moeilijkheidsgraad: blauw (middelmatig)

Deze tour biedt een adembenemend uitzicht op de drie dorpen Riomaggiore, Manarola en Corniglia. De tour bestaat voornamelijk uit grind paden. Deze indrukwekkende rondreis neemt u mee door het karakteristieke mediterrane struikgewas, de Macchia. Het start- en eindpunt is het centrum van Volastra. Op het dorpsplein, moet u de Strada Provinciale ingaan en de asfaltweg bergop volgen.

Hier komt u op een onverharde weg, die omhoog slingert naar de Telegrafo Pass (Monte Fraschi), waar er een gelegenheid is om te stoppen voor een maaltijd en een drankje.

Volg deze weg voor ongeveer 4 km, tot u Bramapane bereikt. Vanaf hier moet u richting La Croce. Neem nu de weg naar het zandstenen blok en de oostkant van Monte Marvede.

Zodra u de Passo Cigoletta bereikt, gaat de route bergafwaarts verder naar Fornacchi. Deze weg brengt u tot slot terug naar Volastra.

Deze rondreis is ideaal voor het verkennen van het unieke nationale park van Cinque Terre en voor het bewonderen van de kleurrijke, romantische dorpjes!

Passo Telegrafo - Circular tour

Afstand: 18 km
Moeilijkheidsgraad: blauw (middelmatig)

Deze rondreis is hoog boven de zee. Bij goed weer, zult u in staat zijn om te genieten van uitzichten die helemaal tot Corsica of Monviso (in de buurt van Cuneo) reiken. Voor deze route is niet een grote mate van vaardigheid vereist, maar het bevat wel een paar lastigere stukken, waar u misschien liever uw fiets draagt.

Mountain Bike tour in Ligurië

Het prachtige uitzicht vanaf de top van de kliffen is echt de moeite waard voor een mountainbiker.

Het beginpunt is de Passo Telegrafo (Monte Fraschi). Je volgt hier het pad naar beneden, totdat je een hobbelige, steile weg in kunt draaien een paar honderd meter verderop. Na ongeveer 3 km op deze route, zult u wat soepelere grond bereiken.

U zult langs een begraafplaats komen waar u verder bergafwaarts gaat, op een geasfalteerde weg richting Volastra. Wanneer u deze stad bereikt, kunt u de hoofdweg richting Corniglia volgen.

In Fornacchi, slaat u rechtsaf naar Portovenere op de kruising en volgt u de hoofdweg naar La Croce. Hier komt u terug op de grindweg, die u volgt tot Verrucoli.

Dit brengt u weer terug naar het beginpunt.

Op deze route kunt u genieten van een spectaculair uitzicht over prachtige dorpen en leert u een ​​deel van deze adembenemende regio kennen. Mis deze ervaring niet!