Contact het toeristenbureau voor vakantie in Ligurië
Boekingsformulier BlumenRiviera
Veelgestelde vragen over Ligurië
Handige informatie voor uw vakantie in Ligurië

Contact us

Geen resultaten gevonden? Wij helpen u graag met het vinden en boeken van uw accommodatie!

BlumenRiviera GmbH

Vakantiehuizen & accommodatie huur in Ligurië

Ossannastraße 7
80999 München
Deutschland

+49 170 48 58 686
info@blumenriviera.de

Wij zijn beschikbaar:
11 Jan - 14 Okt | Ma - Wo & Vr - Za: 10 - 19 uur, Zo: 12 - 18 uur
15 Okt - 10 Jan | Ma - Do: 14 - 18 uur

Wij spreken:
Duits, Engels, Frans en Italiaans


Makkelijk en snel boekingsproces Ons Boekingsproces

Kies een accommodatie in Ligurië

Selecteer de accommodatie & vul het boekingsformulier in


Kies uw favoriete accommodatie

Selecteer uw gewenste vakantieverblijf uit onze lijst van vakantieaccommodaties.

Op de pagina met de details voor de accommodatie ziet u de groene knop met het label "Boek nu" nadat u een geldige periode heeft geselecteerd. Vul alle velden in en verstuur het formulier.

U verzoek is nu door ons ontvangen.

Vragen?

Als u vragen heeft over de inrichting van het huis of de omgeving, dan kunt u gewoon contact met ons opnemen via de telefoon, email of per fax. Ons team kent de accommodaties persoonlijk en kan u op de best mogelijke manier adviseren. 



Algemene voorwaarden van BlumenRiviera

Bevestiging van het contract & betaling

24 uur de tijd

De verzending van het boekingsformulier betekent niet dat de boeking definitief is. U zult binnen een paar uur een contract ontvangen via e-mail, samen met de algemene voorwaarden (AGB's) , die u zorgvuldig moet doorlezen en dan binnen 24 uur bevestigen zoals aangegeven in het contract. Alleen na bevestiging van de algemene voorwaarden op de klantenpagina is het contract definitief en wordt de boeking bindend. 

Betaling

Een aanbetaling van 20% van de huur moet worden voldaan binnen twee weken na bevestiging van het contract en het resterende bedrag moet worden voldaan tenminste 30 dagen voor vertrek naar uw vakantiebestemming.

Voor reserveringen op korte termijn moet het hele bedrag direct na de bevestiging van het contract worden voldaan en moet door ons zijn ontvangen en schriftelijk bevestigd voor u uw reis begint.

U kunt betalen met credit card of via een normale of expres bank-giro overschrijving.

U zult alle informatie over de betaling in het contract en op uw persoonlijke klantenpagina vinden. 



Geniet van uw vakantie in Ligurië

Geboekt! Uw vakantie begint binnenkort.

Alle belangrijke informatie in een oogopslag

Na uw boeking krijgt u toegang tot uw eigen persoonlijke klantenpagina! Hier vindt u alle belangrijke informatie over de reis, betalingsmogelijkheden en een speciaal voor u samengesteld uitgebreid informatiepakket dat u kunt uitprinten. U heeft via uw klantenpagina ook toegang tot alle correspondentie met ons.

Als u bedlinnen, handdoeken of andere extra dingen nodig heeft, dan kunt u dit tot 7 dagen voor uw reisdatum bestellen via uw klantenpagina.

U zult van ons twee weken voor vertrek een voucher ontvangen met meer tips voor de reis.

 

Boeking via fax of telefoon

Als u liever niet uw persoonlijke informatie invult via het internet dan kunt u contact opnemen via de telefoon of fax. Wij kunnen uw vakantie voor u boeken zoals u dat wilt. 



Veelgestelde vragen over Ligurië Veelgestelde vragen
 
1. Is er een catalogus beschikbaar?
2. Hoe kan ik naar een specifieke accommodatie zoeken?
3. Is er een minimale boekingsperiode?
4. HHoe kan ik te weten komen of de gewenste accommodatie nog beschikbaar is?
5. Hoe bereken ik de prijs?
6. Hoe kan ik u vraag stellen over een specifieke accommodatie?
7. Zijn huisdieren toegestaan?
8. Kan ik een optie nemen op een vakantie-accommodatie?
9. Hoe kan ik boeken?
10. Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
11. Moet ik een aanbetaling doen?
12. Zijn er bijkomende of overige kosten?
13. Hoe is mijn vakantie-accommodatie ingericht?
14. Hoe krijg ik informatie over de omgeving?
15. Welke sportmogelijkheden zijn er op locatie?
16. Is er informatie over openbaar vervoer op de vakantiebestemming?
17. Is er een contactpersoon?
18. Wat zijn de voorwaarden van de overeenkomst?
19. Waar moet ik rekening mee houden als ik bij de Italiaanse grens aankom?
20. Wat gebeurt er als mijn vakantie niet kan doorgaan?
21. Wat is best price?

1. Is er een catalogus beschikbaar?


- U kunt al onze vakantie-accommodaties zien als u gebruik maakt van de zoekfaciliteit zonder filters en vervolgens klikt op Alle resultaten. U kunt de verschillende categoriën van onze vakantiehuizen en vakantie-appartementen vinden op onze homepage.

 

2. Hoe kan ik naar een specifieke accommodatie zoeken?


– U voert de naam in van de gewenste accommodatie in het veld met het label ‘huis nr of naam’ in de rechter bovenhoek van de pagina en vervolgens klikt u op ‘Go’.

3. Is er een minimale boekingsperiode?


Ja, de minimale boekingsperiode is 7 dagen. Alleen hotels kunnen per dag worden geboekt. 
 

4. Hoe kan ik te weten komen of de gewenste accommodatie nog beschikbaar is?


- Er zijn twee mogelijkheden om te beschikbaarheid van accommodaties te checken:

 

1.  U voert de gewenste reisdetails in op het zoekformulier op de homepage en klikt vervolgens op ‘Zoek’. U zult dan een overzicht zien met alle beschikbare accommodaties.

 

2. Op de detailpagina van de accommodatie (bijvoorbeeld: Villa dell Avvocato), zult u de beschikbaarheidskalender zien boven de beoordelingen. De groene vakjes laten de datums zijn waarop het huis beschikbaar is en de rode vakjes laten zien wanneer het niet beschikbaar is. De vakjes die half groen, half rood zijn, geven aankomst en vertrekgegevens weer. Deze kalender is altijd up-to-date! 

 

5. Hoe bereken ik de prijs?


- U zult de exacte prijs en alle bijkomende kosten zien aan de rechterkant van het boekingvenster onder ‘Totale prijs’ nadat u de vertrekdatum heeft ingevoerd. Verwarmingskosten worden in principe apart in rekening gebracht.

 

6. Hoe kan ik u vraag stellen over een specifieke accommodatie?


–  Op de detailpagina van de vakantie-accommodatie (e.g. Villa dell Avvocato) vindt u een blauwe knop met het label "Stuur uw verzoek”. Klik op deze knop en vul de velden in op het formulier op uw scherm. Vul eerst uw gewenste reisperiode in en dan kunt u uw vraag stellen in het veld met het label ‘Uw bericht’. Wij zullen deze vragen zo snel mogelijk beantwoorden. U kunt ons natuurlijk ook direct een vraag stellen over de telefoon (+49 (0) 170 48 58 68 6). 
 

7. Zijn huisdieren toegestaan?


Als de op de pagina van de accommodatie onder "diversen" - "huisdieren op aanvraag" staat, is dit meestal toegestaan. We moeten informatie over uw huisdier (ras, aantal) verkrijgen om na te gaan of deze accommodatie geschikt is voor u en uw viervoetige vriend, want we hebben de definitieve toestemming van de verhuurder nodig.  

8. Kan ik een optie nemen op een vakantie-accommodatie?


–  Normaal gesproken is het niet mogelijk om een optie te nemen op een vakantie-accommodatie, maar u heeft wel 24 uur de tijd om het contract te bevestigen nadat wij het u hebben toegestuurd. Als u de boeking niet wilt bevestigen, dan vragen wij u om dit schriftelijk te bevestigen. In bijzondere omstandigheden kunt u telefonisch een aanvraag doen voor een optie op een accommodatie.

9. Hoe kan ik boeken?


–  Ga naar de detailpagina van de gewenste accommodatie (bijvoorbeeld Villa dell Avvocato) en klik op de groene knop Boek nu aan de rechterkant van het venster en vul alle velden in. U krijgty dan automatisch een e-mail van ons dat wij uw boekingsverzoek hebben ontvangen. We zullen u dan het contract toezenden dat u meestal binnen 24 uur moet bevestigen. U zult alle volgende stappen in uw contract vinden. U kunt hier meer informatie vinden over ons boekingsproces.
 

10. Welke betalingsmogelijkheden zijn er?


U kunt betalen via creditcard en overschrijving via incasso (alleen in Duitsland en tot 45 dagen voor de reisaanvang).  

11. Moet ik een aanbetaling doen?

Ja, een aanbetaling 30% van de totale huurprijs is verplicht. De aanbetaling moet binnen twee weken nadat u de overeenkomst bevestigd heeft worden voldaan. 

 

12. Zijn er bijkomende of overige kosten?


– Niet alle elektriciteit- of gas- verbruikskosten zijn bij de huur inbegrepen maar dit is ten alle tijden vermeld in de overeenkomst. Gebruik van de verwarming moet apart worden betaald. 

13. Hoe is mijn vakantie-accommodatie ingericht?


– U kunt informatie over vakantie-accommodatie in het algemeen vinden onder het kopje ‘Wat u moet weten over uw vakantie-accommodatie’ of op de details pagina van uw gewenste accommodatie (bijvoorbeeld Villa dell Avvocato). 

14. Hoe krijg ik informatie over de omgeving?


– Op onze website hebben we de mooiste plaatsen vermeld, niet alleen die in Ligurië maar ook de omliggende streken zoals Cote d 'Azur en Monaco Piemonte zijn uitvoerig beschreven. Bovendien vind u onder gidsen – dagtochten , de beste tips om Ligurië te ontdekken. Voor gedetailleerde informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.   
 

15. Welke sportmogelijkheden zijn er op locatie?


–  Sportmogelijkheden zijn aangegeven onder aan de detail pagina voor de accommodatie (bijvoorbeeld Villa dell Avvocato), of u kunt via de reistips op onze homepage onder het kopje Sport zult u mogelijkheden vinden voor verschillende sporten en waar deze worden aangeboden. 

16. Is er informatie over openbaar vervoer op de vakantiebestemming?


–  In de reisgids onder de categorie “Ontdek Ligurië”, zult u reisinformatie vinden inclusief een link voor openbaar vervoer in Ligurië. 

17. Is er een contactpersoon?


–  Uw contactpersoon is dagelijks beschikbaar voor telefonisch advies en hulp.

In spoedgevallen zoals bij brand, inbraak en ziekte, zult u de nummers voor spoedgevallen vinden op uw klantenpagina in een PDF document dat uitgeprint kan worden genaamd ‘Algemene informatie’.

Als het voor 10 uur ’s ochtends en na 7 uur ’s avonds of op zondag is, dan kunt u ons een SMS sturen en wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

U zult de telefoonnummers ontvangen samen met uw contract.

 

18. Wat zijn de voorwaarden van de overeenkomst?


- Onze overeenkomst is in overeenstemming met ons beleid en kunt u hier volledig nalezen. Uiteraard wordt dit ook vermeld in de opgestelde overeenkomst.  

19. Waar moet ik rekening mee houden als ik bij de Italiaanse grens aankom?


U moet beschikken over een geldig identiteitsbewijs of paspoort. Vanaf 26 juni 2012 is het verplicht dat kinderen ook een eigen paspoort hebben. Komt u niet uit een EU-land, dan kunt u van te voren een geldig visum aanvragen. Wij kunnen u eventueel de nodige documenten toesturen. Voor Italië is specifieke vaccinatie niet noodzakelijk om toegang te krijgen.  Voor huisdieren die met u meereizen, heeft u een geldig dierenpaspoort of vaccinatiebewijs nodig.

20. Wat gebeurt er als mijn vakantie niet kan doorgaan?


Wij bevelen u ten sterkste aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Deze bieden wij ook aan en kunt u vinden onder diensten – verzekeringen , op onze website. De overeenkomst is bindend en de vastgestelde prijs is, ook bij geen gebruikmaking van het huurobject, ten alle tijden geldig. In geval van annulering tot 40 dagen voor aankomst, is er 30% van de totale huurprijs. Intrekking van 40 dagen voor dat de reis begint is 40% van de reissom; tot 30 dagen voor vertrek 60% van de reissom; tot 15 dagen voor vertrek 70% ; van 14 tot en met 5 dagen 85% van de totale reiskosten. De gehele reissom moet binnen 5 dagen voldaan worden. Als u uw reis om wat voor reden dan ook moet annuleren, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op om dit aan te geven. 

21. Wat is best price?


- Beste prijs garantie betekent dat u altijd voor de laagste prijs huurt. Mocht u ondervinden dat op dezelfde locatie, niet later dan één dag voor aankomst, een ander bureau een lagere prijs aanbied? Dan zullen wij de huurprijs die dit bureau aanbied met 10% verlagen. Onze beleid is om ten alle tijden de laagst tarieven aan te bieden. U hoeft alleen maar ons de gegevens per e-mail of fax toe te sturen, met uw persoonlijke informatie, en de link naar het bureau van de zakelijke concurrent, zodat wij deze informatie kunnen controleren.  

22. Ontvang ik reisdocumenten, en zo ja, wanneer?


Zodra u uw vakantiehuis heeft geboekt bij ons en de voorwaarden van het contract via het klantenmenu heeft bevestigd, kunt u alle benodigde informatie omtrent uw accomodatie vinden onder de rubriek "Belangrijke informatie voor uw aankomst" in het klantenmenu. U vindt er ook tips over de omgeving. Wij raden u aan dat u het coupon met vermelding met het adres en uw reisgegevens voor uw heenreis bijhoudt. Deze worden u via e-mail doorgestuurd, zodra uw betaling is ontvangen. U heeft enkel een geldige identiteitskaart of paspoort nodig voor de overhandiging van de woning.  U zult van ons een voucher ontvangen via e-mail, 14 dagen voor aanvang van uw reis.
 

23. In welke talen kunnen we communiceren?


Schriftelijk verkeer en verdragen kunnen opgesteld worden in het Engels, Duits en Frans.

Handige informatie voor uw vakantie in Ligurië Nuttige Informatie

 

Hartelijk welkom! Om ervoor te zorgen dat u een geweldige tijd zult hebben in uw vakantiewoning hebben wij hier wat algemene informatie over onze accommodaties en algemene handige informatie voor uw verblijf in Italië op een rijtje gezet. 

 

Beddengoed/handdoeken:

Neem alstublieft uw eigen beddengoed en handdoeken mee. In sommige gevallen kunt u ook beddengoed en handdoeken van ons huren via uw klantenpagina van onze website. Meer informatie over uw klantenpagina vindt u in het contract. Het huren van beddengoed kost €10,- per week. Handdoeken zijn te huur voor €5,- per week. Als u 2 weken in de accommodatie verblijft, wordt de prijs gehalveerd. Deze service is echter niet beschikbaar voor al onze accommodaties. Om te zien of deze service beschikbaar is voor de door u gekozen accommodatie kunt u de informatie onder uw Klantenpagina bekijken. Als u besluit om beddengoed te huren willen wij u er op wijzen dat wij gebruik maken van typisch Italiaans beddengoed. Dit zijn lakens waarmee u de dikkere dekens kunt bedekken. In de zomer maakt u meestal alleen gebruik van de lakens als “deken”. Bestel het beddengoed in ieder geval voor uw vakantie begint. Mocht u beddengoed besteld hebben en deze niet hebben ontvangen, meld u dit dan meteen bij het personeel! 

 

In Italië wordt hoofdzakelijk gebruik gemaakt van wollen dekens. Ook zijn de Italiaanse kussens kleiner dan bijvoorbeeld in Duitsland. De afmetingen zijn ongeveer 40x80cm. 

 

Het is tevens gebruikelijk in Italië dat de bedden (matras en kussens) overtrekken hebben die gemaakt zijn van badstof of een soortgelijke stof. Dit zijn geen lakens maar zijn er slechts ter bescherming van de kussens en het matras. Gelieve ook uw eigen beddengoed te gebruiken.

 

Keuken:

Al onze accommodaties zijn uitgerust met keukengerei. U kunt hierbij denken aan borden, glazen, potten en pannen op basis van het maximale aantal personen in de accommodatie. Over het algemeen zijn minder algemene benodigdheden zoals wijnglazen, kaasschaven, knoflookpersen etc. niet opgenomen in de basisuitrusting. Deze moet u eventueel zelf meenemen of aanschaffen.  

 

De meeste keukens bevatten een espressomachine, omdat die typerend zijn voor deze regio. Als er een koffiemachine aanwezig is, dan vindt u deze onder het kopje 'accessoires' bij de beschrijving van uw accommodatie. 

 

Theedoeken worden niet geleverd, tenzij u handdoeken bij ons heeft besteld. Deze moet u in principe dus zelf meenemen. 

 

Als er een vaatwasmachine aanwezig is in de accommodatie dan staat dit vermeld in de beschrijving van de accommodatie. 

 

Toiletpapier, vaatwasmiddel, kruiden:

Denk er aan dat u een gehuurde accommodatie heeft met eigen badkamer en keuken, en deze items niet standaard aanwezig zijn maar dat u deze dus zelf mee moet nemen.

 

Wasmachine:

Een wasmachine valt niet onder de standaarduitrusting. Als er een wasmachine aanwezig is in de accommodatie dan wordt dit specifiek vermeld. 

 

Televisie/Satelliet TV:

Wanneer u in de accommodatiebeschrijving het word televisie ziet, dan betekent dat altijd een kleurentelevisie. Als satellite of kabel ontvangst mogelijk is, dan wordt dit in de beschrijving aangegeven met Satelliet TV of kabeltelevisie. Het vakantiehuis agentschap kan niet garanderen dat programma’s in andere talen kunnen worden ontvangen via deze netwerken. 

 

Internet:

Als er wordt aangegeven in de accommodatiebeschrijving dat er internetverbinding is, dan kan het vakantiehuis agentschap niet garanderen dat deze verbinding, constant, compatibel of veilig is. Gebruik kan beperkt zijn. Internet/LAN-verbinding is over het algemeen bedoeld voor vakantiegebruik, niet voor bedrijfs- of werkgebruik bijvoorbeeld. 

 

Grill:

Als er een grill aanwezig is wordt hier melding van gemaakt in de beschrijving van de accommodatie (barbecue). Wanneer er in de beschrijving staat dat barbecuen is toegestaan, hoeft dit niet te betekenen dat er een grill/barbecue aanwezig is. Meestal worden er in Italië houtskoolbarbecues gebruikt, maar dit kan verschillen.

 

Tuinmeubilair:

Het meubilair voor het terras, balkon of de tuin bestaat uit stoelen en een tafel. Als er extra tuinmeubilair (zoals zonnebedden) aanwezig is, wordt hiervan melding gemaakt in de beschrijving van de accommodaties. Kussens voor de zonnebedden zijn om hygiëneredenen niet aanwezig. 

 

Zwembad:

Zwembaden zijn over het algemeen in gebruik van begin juni tot eind september, behalve als er specifiek een andere periode wordt aangegeven.

Speciale openingstijden en andere bijzonderheiden over het zwembad (bijvoorbeeld het type zwembad of een zwembad voor gemeenschappelijk gebruik) wordt altijd aangegeven op de detail pagina van die accommodatie. 

 

Parkeerplaats:

Als er parkeergelegenheid is bij de accommodatie, dan wordt dit vermeld in de beschrijving. Indien u over een groter dan gemiddeld voertuig bezit (bestelbusje, bus etc.) kunnen wij u adviseren om voor aankomst contact met ons op te nemen om plannen te maken voor het parkeren van de voertuig. 

 

Bij sommige accommodaties kunt u een parkeerplaats or een plek in een garage reserveren. Als dit het geval is, lees dan zorgvuldig de informatie op de detailpagina van die accommodatie door (onder bijzonderheden en prijs). 

 

Als er geen parkeerplaats is aangegeven, dan kunt u gerust bij ons informeren over publieke parkeerplaatsen in de buurt van de vakantie accommodatie.

 

In Italië bestaan er drie verschillende kleuren markeringen voor de parkeerplaatsen:

Blauw: parkeren tegen een vergoeding - meestal vind u de parkeerautomaat een paar meter verderop

Wit: gratis (let wel op de borden, op sommige plaatsen is gratis parkeren tijdelijk, gebruik uw parkeerschijf om een bekeuring te voorkomen)

Geel: kort parkeren voor laden en lossen (ongeveer 15 min)

 

Omheinde accommodaties:

Als u een omheinde accommodatie wilt kunt u op voorhand contact met ons opnemen. Als er in de beschrijving van de accommodatie de aanwezigheid van een hek wordt aangegeven, dan kunnen wij niet garanderen dat dit een hoog hek of dat het ononderbroken is.

 

Bijzonderheden en de locatie van het huis:

In het geval van bijzonderheden, als er bijvoorbeeld een uittrektrap of zeer steile oprijlaan is, wordt dit vermeld in de beschrijving van de accommodatie of blijkt dit duidelijk uit de foto's van de accommodaties. 

 

De locatie van de accommodatie kan worden gezien op de kaart op de detailpagina van het huis. Wij zullen u het exacte adres geven na boeking of vooraf op verzoek. 

 

Veel vakantiehuizen zijn gelegen op hellingen in Ligurië. De toegangswegen kunnen gedeeltelijk smal, steil en onverhard zijn. Wij zullen u graag de details geven over uw reis naar uw accommodatie voor u boekt. De spoorweg en de snelweg lopen altijd parallel aan de kust in Ligurië. Ben er van bewust dat dit betekent dat het er wat lawaaierig kan zijn, zeker vlak aan de kust.

 

Huisdieren:

Over het algemeen zijn huisdieren toegestaan als er 'Huisdieren op verzoek' staat vermeld in de beschrijving. Dit betekent niet dat alle huisdieren zijn toegestaan en wij hebben bepaalde informatie nodig over de dieren (welke, hoeveel). Wij moeten namelijk toestemming vragen aan de eigenaar van de accommodatie.  

 

Energiekosten:

De energiekosten zijn in Italië gemiddeld gezien hoger dan in de rest van Europa. Als er extra gas- of elektriciteitskosten van toepassing zijn dan wordt dit vermeld in het contract. De energiekosten kunnen namelijk verschillen van accommodatie tot accommodatie en van seizoen tot seizoen. Verwarmingskosten worden in principe apart in rekening gebracht en zal bij vertrek contant betaald moeten worden.

 

Adapter voor het stopcontact:

In Italië bestaan er verschillende stopcontacten. Neemt u alstublieft een reisadapter met u mee als u bijvoorbeeld een fohn wilt gebruiken tijdens  uw vakantie. Als u deze bent vergeten kunt u er ook een kopen in de grotere supermarkten. Opladers voor mobiele telefoons passen meestal wel in de Italiaanse stopcontacten, omdat deze een smallere aansluiting hebben. 

 

Zekeringen:

Gebruikt u alstublieft niet meer dan max. twee verschillende apparaten tegelijkertijd zoals bijvoorbeeld een afwasmachine; wasmachine, oven of haardroger, anders springt de stoppenkast. In Italië kan een stoppenkast veel minder hebben dan bijvoorbeeld in Duitsland. Zijn de stoppen toch gesprongen, dan vind u in uw ‘klantenpagina, onder “belangrijke informatie” een PDF-document met de instructies voor de gas-, water-en elektriciteitsmeters. Wij raden u aan om deze te printen! 

 

Afval:

Afval wordt over het algemeen op voorhand gesorteerd en verdeeld in 3 categorieën. Groene containers worden gebruikt voor algemeen afval en de blauwe containers voor papier en karton. De beige containers zijn bestemd voor plastic. Deze containers zult u regelmatig aan de zijkant van de straten tegenkomen. 

 

Bescherming tegen muggen - belangrijke tip voor uw vakantie:

Tijdens de zomermaanden, in het bijzonder van juli tot en met september, zijn er veel muggen rond  het Middellandse Zee gebied (Zanzaren en Papatacci muggen). Wij raden u aan om een anti-muggen stekkerdoos mee te nemen om muggen tegen te gaan in de woning. Dit werkt beter dan  bijvoorbeeld citronellakaarsen.

Voor 's avonds in de tuin, op het balkon of op het terras in Italië zijn er de "Spirali". Dit zijn wierook spiralen (beschikbaar in verschillende geuren), die je aansteekt en in de buurt zet vanwaar je zit. 

 

Voor op reis bevelen we Autan Family of VAPE Derm Herbal aan (alleen beschikbaar in Italië) wat u op de huid kunt spuiten. Deze producten zijn alleen verkrijgbaar bij de grotere supermarkten in Italië. Mocht u toch gestoken worden dan moet u proberen om niet te krabben zodat de bult  niet ontstoken kan raken. Mocht u toch een ontstoken beet hebben dan kan de plaatselijke apotheker u helpen met een dergelijke Cortison zalf. Dit is natuurlijk alleen op onze aanbevelingen en kunnen we niet garanderen. Als u wellicht allergisch bent dient u contact op te nemen met uw arts of apotheker

 

Openingstijden van winkels:

Alle grote supermarkten in Ligurië zijn geopend van maandag toten met zaterdag, 8.30 - 20.30 uur en zondag van ongeveer 9.00 - 13.00 uur en 16.00 - 20.00 uur. 

 

De kleinere supermarkten, in de dorpen, zijn geopend op werkdagen van ongeveer 8.00 - 12.30 uur en van 16.00 - 19.00 uur en zondag (in de zomer) 8.30 - 12.30 uur.

 

De traditionele wekelijkse markten zijn altijd in de ochtend van 9.00 - 13.00 uur (actuele data vindt u in de kleine reisgids in de ‘customer area’).

 

Mieren:

U kunt het beste geen fruit, suiker of drank buiten laten staan of bijvoorbeeld open in de keuken, want die trekken mieren heel snel aan. Zelfs voedselresten of  zoete douchecremes zijn een zoete aas. Mocht u toch last krijgen van mieren, dan zijn er in de supermarkten paarse miervallen (forniche) te krijgen. 

 

Watertekort in het hoogseizoen:

Als gevolg van hitte en droogte, en door de toegenomen hoeveelheid mensen in Ligurië, kan het tijdens de zomermaanden juli en augustus gebeuren dat het water wordt afgesloten. Dit gebeurt meestal 's nachts. 'S nachts worden de water bassins opnieuw gevuld, zodat de problemen overdag worden verminderd. Toch kan het gebeuren dat het water ook overdag wordt afgesloten, wij raden u dus aan om altijd een fles water achter de hand te houden als reserve. 

 

Toiletten:

Wij wijzen u erop dat etensresten, servetten, luiers of tampons nooit in de toiletten van de accommodatie gegooid mogen worden. Dit is ten strengste verboden  omdat de toiletten anders verstopt raken. Mocht dit toch gebeuren dan zullen we genoodzaakt zijn om de reperateur in rekening te brengen.  

 

Heeft u nog vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen en bekijk ook onze veel gestelde vragen, Wellicht vindt u daar het antwoord op uw vraag. 

 

Fijne vakantie! 

Het team van BlumenRiviera

BlumenRiviera GmbH

Vakantiehuizen & accommodatie huur in Ligurië

Ossannastraße 7
80999 München
Duitsland
0049 170 48 58 68 6
info@blumenriviera.de

11 Jan - 14 Okt | Ma - Wo & Vr - Za: 10 - 19 uur, Zo: 12 - 18 uur
15 Okt - 10 Jan | Ma - Do: 14 - 18 uur

© 2000 - 2024 BlumenRiviera GmbH Vakantiehuizen & accommodatie huur in Ligurië

Fouten en wijzigingen voorbehouden, aanbod geheel vrijblijvend.